Magnezijev kompleks

Ujednačena prehrana veoma je važna za zdravlje, no ponekad je zbog raznih vanjskih čimbenika teško u organizam unijeti sve tvari koje su mu potrebne. Upravo radi toga, tu su dodatci prehrani koji će vam pomoći da nahranite svoje tijelo. Jedan od najvažnijih svakako je dodatak magnezija, koji će pomoći kod mnogih problema. 

U tijelo ga možete unijeti na razne načine, a jedan od jednostavnijih je konzumacija magnezijevih kapsula koje su lako dostupne.

Magnezijev kompleks

Važnost magnezija za organizam

Magnezij je jedna od najvažnijih tvari za pravilno funkcioniranje organizma:

  • regulira otkucaje srca
  • štiti živce
  • jača zube
  • pomaže u regulaciji kontrakcije mišića.

Može se pronaći u namirnicama poput banana, smeđe riže, oraha, kikirikija, soje i lisnatog zelenog povrća, no iako ga ima u mnogim namirnicama ponekad je prehranom teško zadovoljiti dnevnu potrebu magnezija. U tom slučaju treba posegnuti za dodatcima prehrani, kao što su magnezijeve kapsule ili magnezijev kompleks, koji će vam pomoći nadomjestiti manjak magnezija u organizmu. Uz takve dodatke magnezija, brzo ćete se osjećati znatno bolje!

Odaberite dodatak prehrani za sebe

Magnezijev kompleks se kao dodatak prehrani kod nas može pronaći u nekoliko različitih verzija:  

  • kapsule
  • šumeće tablete
  • tablete za žvakanje
  • mineralne voda s dodatkom magnezija

Ipak, osim samog oblika unosa, važno je provjeriti i u kojem je obliku magnezij u magnezijevom kompleksu. Magnezijev kompleks s magnezijevim oksidom generalno ima manju apsorpciju od magnezijevih kompleksa koji imaju magnezij citrat, stoga se uvijek bolje odlučiti za tu verziju. Uz to, dobro je provjeriti i koji su dodatci u magnezijevom kompleksu, poput drugih vitamina,  minerala i hranjivih tvari koje su potrebne.

Pravilno doziranje magnezija

Kada se odlučite za magnezijev kompleks koji vam odgovara, važno je također da ga uzimate pravilno. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, kod nadoknade nedostatka magnezija u organizmu, dnevno je potrebno uzimati oko 300 mg magnezija. Kod pojave grčeva i sličnih simptoma, magnezijev kompleks dobro je uzimati i do četiri tjedna nakon prestanka simptoma kako bi se tjelesne rezerve ponovno napunile.

Bavite li se fizički napornim aktivnostima poput sporta ili pak patite od raznih bolesti ili trajnog stresa, magnezijev kompleks ili dodatak magnezija u nekom drugom obliku dobro je dosljedno uzimati za cijelo vrijeme povećane aktivnosti. Ipak, nemojte prekoračivati zadanu dnevnu dozu koju propisuje proizvođač.

Hormon testosteron se često povezuje s muževnošću. Više o testosteronu možete pročitati u članku “Pratite razinu testosterona u krvi“.